V súčasnosti je na zemi 6.3 miliárd ľudí a teda 6.3 miliárd účesov. Každý z nich je iný, originálny alebo menej, na „divoko“ či uhladený, nedbalý alebo dodávajúci výzor prísnosti, profesionálny alebo vyčarovaný doma pred zrkadlom.
V súčasnosti sú vlasy chápane nielen ako produkt zamše kože, ale ako objekt záujmu obchodníkov a celosvetovo známych koncernov „super značiek“ vlasovej kozmetiky, stylistov a ich modeliek, fotografov. Každý článok tohto reťazca sa snaží vytvoriť alebo zobraziť dokonale pekný účes a propagovať ho na hlave známej tvare ako to badať v reklamných shotoch kozmetických firiem.
Sľubujú dokonalý účes, ktorý vydrží vietor, dážď a všetky rozmary počasia. Sú dostupné prostriedky, ktoré naše pekné účesy chránia počas celého dna a dokážu zabrániť nebezpečnému UV žiareniu, aby zničilo hĺbkovú štruktúru vlasu a koniec koncov celý účes.
Spojiť si fotografiu s pekným účesom nepatri medzi absurditu. Nespočetné množstvo výstav v galériách alebo len tak na uliciach počas mestských slávnosti, ponuka opäť kreativitu ale z iného uhla pohľadu – spoza objektívu. Práve fotograf dokáže zmútiť vody módy a následne výtlačky v ženských magazínoch sú prostriedkom ako ukázať žene či mužovi ako vyzerať inak ak hľadáte práve zmenu a chcete začať svojimi vlasmi.
Vlasy sú korunou krasy, je to síce klišé, ale je zaručenou pravdou, že jednou z prvých veci, ktoré si ľudia všímajú je okrem oblečenia a vystupovania aj účes a ak ten účes je navyše aj pekný, tak zaručene máme bod navyše aj keď nám ho nerobil Barton alebo Ward.